Wyścig gra planszowa -od 4 lat

Gra w wyścigi to klasyczna gra planszowa dla dzieci. W grze wyścig gracze spróbują dotrzeć do mety na pierwszym miejscu.

Vilac proponuje drewnianą wersję gry w wyścig: z gąskami. Gra jest pakowana w śmiesznym zielonym pudełku, pionki są drewniane, plansze i pudełko kartonowe. W zestawie wchodzi również grę w chińczyka. Do zestawu dołączona jest instrukcja w języku polskim.
Ilość graczy: od 2 do 4 graczy.
Wiek: od 4 do 99 lat.
Czas trwania: ok. 20 minut.

Zasady gry

Do gry potrzebne są 2 kostki i specjalna plansza.

Każdy z graczy rzuca drewnianymi kostkami i ten, kto wyrzuci największa liczbę oczek rozpoczyna grę, przesuwając swój pionek o liczbę pól równą liczbie wyrzuconych oczek.

Jeśli gracz wyrzuci oczka:

  • numer 6 i numer 3 -przesuwa się na pole 26;
  • numer 4 i numer 5 -przesuwa się na pole 47.

Gracz, który stanie na polu:

  • oznaczonym gąską -przesuwa pionek o liczbę pól równą sumie wyrzuconych oczek;
  • numer 6 -idzie na pole 12 i jeszcze raz rzucasz kostką;
  • numer 12 -wraca na pole 6 i jeszcze raz rzucasz kostką;
  • numer 19 -2 razy opuszcza kolejkę;
  • numer 31 -1 raz opuszcza kolejkę;
  • numer 42 -2 razy opuszcza kolejkę;
  • numer 52 -3 razy opuszcza kolejkę;
  • numer 58 -wraca na start.

Aby dojść do ostatniego pola 63, trzeba wyrzucić dokładną liczbę oczek. Jeśli liczba jest za duża, trzeba cofnąć się o tyle pól, o ile liczba oczek była za duża.


SentoSphere proponuje edukacyjną wersję gry w wyścig: Żarłoczne Gęsi. Gra zawiera elementy zapachowe i smakowe, dla rozwoju zmysłów. Gra jest wyprodukowana we Francji, instrukcja jest fabrycznie wydrukowana w języku polskim. Gra jest pakowana w ładnym kartonowym pudełku.
Ilość graczy: od 2 do 4 graczy.
Wiek: od 4 do 99 lat.
Czas trwania: ok. 20 minut.

Cel gry

Grupa bardzo żarłocznych gęsi decyduje wybrać się na piknik na polance. Aby spędzić tam miły czas, muszą wcześniej napełnić smakołykami swoje koszyki. Której z nich uda się to najszybciej i która z nich będzie mogła najdłużej cieszyć się smakowitym popołudniem?

Celem gry jest napełnienie swój koszyk napojami, cukierkami, ciastkami, owocami i kwiatami/liścmi po rozpoznaniu ich smaków i dotrzeć pierwszemu na polankę, by skosztować smakołyki!

Zasady gry

Każdy gracz bierze jeden koszyk i jedną kolorową gąskę, którą ustawia na polu startowym. Celem gąsek jest dojście jak najszybciej na polankę z koszykiem pełnym smakołyków. Ale najpierw należy włożyć do koszyka:
• 1 napój: lemoniada (sok cytrynowy), sok jabłkowy, mleko lub sok mandarynkowy
• 1 cukierek: miętowy, ananasowy, anyżowy lub czereśniowy
• 1 ciastko: cynamonowe, kokosowe, miodowe lub waniliowe
• 1 owoc: morela, czarna porzeczka, truskawka lub malina
• 1 roślinę: fiołek, róża, kwiat pomarańczy lub eukaliptus
Każdy z napojów, cukierków, ciastek, owoców i roślin ma specyficzny zapach. Jeśli zapach ten znajduje się już w koszyku, można wtedy włożyć do puzzla w koszyku dowolny inny napój, cukierek, ciastko, owoc lub kwiatek pod warunkiem, że rozpoznano już smak tej grupy smakowej. Gąski przesuwają się zawsze w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara.
Za każdym ruchem należy rzucić kostkę i przesunąć się o liczbę pól równej wyrzuconym oczkom (dwie gąski mogą znajdować się jednocześnie na jednym polu). Istnieją różne rodzaje pól:

Koniec gry

Uwaga: nie można wejść na polankę, jeśli w koszyku nie ma wszystkich produktów. Jeśli jeden z graczy zbliży się do polanki a jego koszyk nie został całkowicie napełniony, musi on zejść drabiną na sam dół. Aby dojść na polankę nie trzeba wyrzucić dokładnej liczby oczek odpowiadającej liczbie brakujących pól. Wygrywa gąska, która znajdzie się pierwsza na polance z koszykiem wypełnionym wszystkimi produktami. Kolejność następnych gąsek będzie ustalona w zależności od liczby produktów znajdujących się w koszyku. W razie równej liczby produktów wygrywa gąska, która znajduje się najbliżej polanki.