Grymasy, Djeco -od 6 lat

Grymasy to gra karciana towarzyska. To gra bardzo śmieszna, polecamy ją na imprezę urodzinową!

Ilość graczy: od 3 do 5 graczy.
Wiek: od 6 do 99 lat.
Czas trwania: ok. 20 minut.

Zasady gry dla 4 graczy

Rozgrywka jest prowadzona w 2 drużynach po 2 graczy. Gra składa się z 2 etapów.

Na początku każda drużyna wyznacza gracza A i gracza B. Gracz A naśladuje miny a gracz B próbuje je odgadnąć. Drużyna 1 bierze czerwone karty a drużyna 2 zielone. Gracz A biorą duże karty a gracze B mniejsze. Gracz B bierze od partnera 6 kart nie patrząc na nie. Gracz A odkłada 12 kart, które mu pozostały i bierze te, które wylosował jego kolega z drużyny. Następnie gracze A zapamiętują obrazki przedstawione na kartach. Ten uczestnik, który jako pierwszy uzna, że zapamiętał wszystkie karty mówi STOP! Wtedy oboje muszą położyć karty przed sobą obrazkami na dół. Gracz B bierze swoje 18 małych kart i na ich podstawie próbuje rozpoznać grymasy naśladowane przez partnera. Jeżeli gracz B uważa, że rozpoznał minę na jednej ze swoich kart, to wtedy kładzie ją przed sobą, obrazkiem w dół. Tura kończy się, gdy jeden z graczy B położy przed sobą 6 kart. Następnie gracze odwracają swoje karty. Gracz A porównuje swoje 6 kart z kartami wybranymi przez gracza B. Za każdym razem gdy dwie karty posiadają identyczne obrazki, oznacza to, że mina została prawidłowo odgadnięta. W takim wypadku, drużyna zatrzymuje małą kartę ze zgadzającej się pary kart.Taka karta warta jest 1 punkt. Teraz zaczyna się drugi etap gry. Gracze zbierają wszystkie pozostałe karty (Duże karty, które zostały odgadnięte nie biorą udziału w dalszej grze). Role się odwracają i gracze B zamieniają się rolami z graczami A. Po zakończeniu obu etapów, drużyny podliczają zdobyte punkty (małe karty).
Drużyna, która ma ich najwięcej – wygrywa.

Zasady gry dla 3 lub 5 graczy

W tych dwóch przypadkach, jeden z uczestników prezentuje przed innymi 7 różnych min, które wybrał ze swoich dużych kart. Nie musi ich zapamiętywać (może zerkać w karty). Pozostali gracze (2 lub 4) rozkładają przed sobą zestaw 18 małych kart obrazkami do góry. Po każdej zaprezentowanej minie, gracze muszą jak najszybciej rozpoznać kartę, która ją przedstawia. Gracz, który jako pierwszy rozpozna, znajdzie i wskaże prawidłową kartę – zatrzymuje ją. Karta warta jest 1 punkt. Musisz być naprawdę szybki! Wskazaną kartę należy od razu porównać z dużą kartą prezentującego. Jeżeli gracz się pomylił i wskazał złą kartę, to opuszcza następną kolejkę i nie może w niej zgadywać. Pod koniec gracze liczą ile punktów (kart) zdobyli.
Wygrywa ten, który zdobył ich najwięcej.