Gdzie kupić prezent dla dziecka?


Podczas poszukiwań zabawki dla dziecka musimy brać pod uwagę wiele kryteriów, z których ogromną rolę odgrywa miejsce dokonania zakupu. Gdzie kupować zabawki? W sklepie, w którym jest taniej czy tym droższym, ale lepiej dbającym o klienta i oferującym solidną obsługę posprzedażową?

Kupowanie zabawki dla dziecka jest trudnym zadaniem. W poszukiwaniach musimy brać pod uwagę wiele rzeczy takich jak: bezpieczeństwo, walory edukacyjne, dopasowanie zabawki do wieku dziecka, oryginalność (czy nie ma już podobnej?) oraz  indywidualne gusta i zainteresowania dziecka (czy zabawka się spodoba?). Jednym z najważniejszych kryteriów (o których często zapominamy) jest również jakość obsługi posprzedażowej.

Na jakie aspekty funkcjonowania sklepu i obsługi klienta trzeba zwracać uwagę?

Zwrot i wymiana zabawki

Mając do dyspozycji tak dużo kryteriów, może się zdarzyć, że kupimy prezent nietrafiony, który niedopasowany jest do wieku (zabawka za mała,  zbyt skomplikowana) lub po prostu nie spełniający oczekiwań dziecka (inny bohater z kreskówki, nieodpowiedni kolor). Co zrobić z takim prezentem? Najlepszym rozwiązaniem jest zwrot lub wymiana. Niestety, nie zawsze mamy taką możliwość — wszystko zależy od tego, gdzie i w jaki sposób kupiliśmy daną zabawkę.
Nie każdy pamięta o tym, że sklepy stacjonarne, w odróżnieniu od sklepów internetowych, nie mają obowiązku przyjęcia zwrotu niewadliwej zabawki zakupionej w tradycyjny sposób. W praktyce wiele sklepów stacjonarnych, zwłaszcza tych sieciowych, daje taką możliwość, ale nie jest to regułą. Jeżeli zdecydujemy się na zakupy zabawki w sklepie stacjonarnym, musimy wcześniej upewnić się, czy i na jakich zasadach możemy ją zwrócić.

Problemu zwrotu nie ma przypadku zakupu towaru drogą internetową. Przy zakupach online sprzedawcę obowiązuje ustawa o prawach konsumenta z 25 grudnia 2014 r. W myśl tej ustawy konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W związku z tym możemy bez problemu zwrócić nietrafiony prezent do sklepu bez jakichkolwiek konsekwencji ponoszenia dodatkowych kosztów. Zakup w sklepie internetowym pod tym względem daje większe bezpieczeństwo.

Gwarancja i reklamacja zabawki
Przy zakupie zabawki trzeba koniecznie zwracać uwagę na zasady gwarancji. To szczególnie ważne w przypadku zabawek służących “do poruszania się”, które są mocno eksploatowane przez dzieci ( jeździki, rowerki trójkołowe itp). Im dłuższa gwarancja, tym większe bezpieczeństwo oraz oszczędność pieniędzy. Wielu producentów zdaje sobie sprawę, że gwarancja jest jednym z elementów kluczowych w bitwie o klienta i wydłuża okres gwarancyjny (np. Puky oferuje 5 lat gwarancji na swoje pojazdy).
Analogicznie sytuacja przedstawia się w przypadku reklamacji. Zabawki warto kupować w sklepach, które sprawnie załatwiają reklamacje klientów (wymieniają lub szybko naprawiają wadliwy towar).

Dobra obsługa posprzedażowa, prawo do zwrotu i wymiany zabawki, naprawy gwarancyjne to elementy, na które powinniśmy zwracać szczególną uwagę, gdy kupujemy zabawkę dla dziecka. Nie warto na tym oszczędzać. Dzięki temu będziemy mogli obdarować dziecko zabawką, która z pewnością będzie się podobać i będzie mogło się bawić nią  z radością przez długi czas.